Ακολουθούν τα σχετικά ρεπορτάζ μου που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»:
Βομβαρδίζεται η ηλεκτρονική διεύθυνση της «Αττικό Μετρό»
ΑΜΕΤΡΗΤΑ E-MAILS ΓΙΑ 24ΩΡΟ ΜΕΤΡΟ
Καθολικό το αίτημα για ολονύχτια λειτουργία κάθε Παρασκευή και Σάββατο
«Βομβαρδισμό» από χιλιάδες e-mails πολιτών, οι οποίοι ζητούν να λειτουργεί το μετρό της Αθήνας όλη τη νύχτα κάθε Παρασκευή και Σάββατο, δέχεται το τελευταίο δεκαήμερο η ηλεκτρονική διεύθυνση της «Αττικό Μετρό – Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ).
Η πρωτοβουλία κάποιου πολίτη να ανακινήσει το ζήτημα και να προωθήσει το μήνυμα στη θυρίδα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της ΑΜΕΛ αλλά και σε φίλους εξαπλώθηκε με εντυπωσιακή ταχύτητα, καθώς πέρασε από τον ένα παραλήπτη στον άλλο και πήρε τη μορφή αλυσίδας (chain letter). Το e-mail καλεί όποιον λάβει το μήνυμα να ακολουθήσει την ίδια τακτική, δηλαδή να το προωθήσει στην ΑΜΕΛ και σε γνωστούς του. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Αν θες και εσύ να μένει το μετρό ανοιχτό (να περνάει έστω και ανά μία ώρα) καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στείλε αυτό το mail στο info@ametro.gr και σε όλους σου τους γνωστούς!!!». Και συνεχίζει επιχειρηματολογώντας: «Για να απαλλαγούμε: από τον εκνευρισμό της κίνησης, το άγχος της στάθμευσης όταν πηγαίνουμε, τον περιορισμό της κατανάλωσης αλκοόλ, τον κίνδυνο αυτοκινητιστικού ατυχήματος όταν γυρνάμε από την έξοδό μας».
«Καθημερινά λαμβάνουμε εκατοντάδες τέτοια μηνύματα», ανέφεραν στον «Τ.τ.Κ.» πηγές της ΑΜΕΛ, οι οποίες παράλληλα εξήγησαν γιατί είναι δύσκολο να ικανοποιηθεί το αίτημα των διαδικτυακών επιστολογράφων: «Αυτή τη στιγμή το μετρό λειτουργεί από τις 5.00 το πρωί έως τα μεσάνυχτα. Στο διάστημα που παραμένει κλειστό, γίνονται εργασίες συντήρησης και καθαρισμού των σηράγγων, των γραμμών, των βαγονιών και των σταθμών. Το σημαντικότερο είναι ο καθαρισμός των σηράγγων με ειδικά μηχανήματα. Από τα ρεύματα αέρα που δημιουργούνται όταν διέρχονται οι συρμοί, τρίχες από τους επιβάτες και χνούδια από τα ρούχα τους μαζεύονται σε σημεία των σηράγγων και αποτελούν πιθανές εστίες πυρκαγιάς αν δεν απομακρυνθούν. Μοιάζει απίστευτο, αλλά είναι αληθινό. Τα ειδικά αυτά μηχανήματα πλένουν τις σήραγγες και συγκεντρώνουν κιλά από τρίχες και χνούδια. Αν για δύο ημέρες την εβδομάδα σταματήσεις τη διαδικασία αυτή και τις υπόλοιπες εργασίες καθαρισμού, θα επιβαρυνθείς τις υπόλοιπες ημέρες».
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «η λειτουργία του μετρό καθ’ όλο το 24ωρο δύο φορές εβδομαδιαίως θα σήμαινε, όπως είναι φυσικό, αυξημένο κόστος, το οποίο είτε θα έπρεπε να το απορροφήσει η ΑΜΕΛ είτε θα έπρεπε να μετακυληθεί στο επιβατικό κοινό. Αξίζει να γίνει αυτό για να εξυπηρετηθούν λίγες εκατοντάδες άτομα; Διότι η εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων μάς έδειξε ότι μόλις 150-200 επιβάτες χρησιμοποιούσαν το μετρό εκείνη την περίοδο, βάσει των ακυρώσεων εισιτηρίων που είχαμε. Αν οι νυχτερινοί επιβάτες ήταν τόσο λίγοι στη διάρκεια των Αγώνων, πόσο δε μάλλον τώρα. Επιπλέον, με το υφιστάμενο δίκτυο, η μόνη περιοχή νυχτερινής διασκέδασης που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει το μετρό είναι του Ψυρρή. Αν έφτανε ως την Κηφισίας ή την παραλιακή, θα υπήρχε ένας λόγος να επεκταθεί το ωράριο».
(Δημοσιεύθηκε στον «Τύπο της Κυριακής» στις 4 Μαρτίου 2007. Ο τίτλος δεν είναι δικός μου, αλλά του συντάκτη ύλης που επιμελήθηκε το κείμενο)
* * *
Πρόσκληση για μποϊκοτάζ αύριο
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ «ΚΙΝΗΜΑ» ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΚΡΙΒΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Εκατοντάδες χρήστες προτρέπουν μέσω e-mail τους πολίτες να αντισταθούν στην κερδοσκοπία με τη βενζίνη
Κάλεσμα για μποϊκοτάζ στα πρατήρια βενζίνης αύριο –ένα 24ωρο πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή–, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αύξηση των τιμών των καυσίμων το τελευταίο δεκαήμερο, απευθύνουν μέσω Διαδικτύου εκατοντάδες πολίτες.
Εδώ και λίγες ημέρες ένα e-mail με τίτλο «Φτάνει πια με την κερδοσκοπία στη βενζίνη» διακινείται ταχύτατα από τον ένα παραλήπτη στον άλλον και έχει δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κίνημα πολιτών που καλεί όλους τους Ελληνες να μη γεμίσουν αύριο τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους και να προτιμήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Σύμφωνα με το μήνυμα, οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν κατά 10 λεπτά το λίτρο στη χώρα μας, ενώ οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν και παραμένουν χαμηλές. Ο συντάκτης του αποδίδει την κατάσταση αυτή στο ότι «μειώθηκαν κατά 30-40% τα έσοδα των πρατηρίων από την πώληση πετρελαίου θέρμανσης λόγω της καλοκαιρίας» και προσθέτει: «Η κυβέρνηση προσανατολίζεται να επαναφέρει το θέμα των ταμειακών μηχανών στα πρατήρια, για να μπορεί να ελέγχει τους τζίρους τους. Όλα αυτά όμως δεν αρέσουν στο καρτέλ των καυσίμων. Δεν θέλουν να μειωθούν τα έσοδα τους ούτε δραχμή και αποφασίζουν να αλλάξουν προς τα πάνω τις τιμές τους».
Οι βενζινοπώλες απαντούν ότι οι τιμές διαμορφώνονται από τα διυλιστήρια και τις εταιρίες χονδρικής και όχι από τα πρατήρια. «Δεν είναι δυνατόν 8.000 πρατηριούχοι σε όλη τη χώρα να συνεννοηθούμε για να διατηρήσουμε ψηλά τις τιμές. Εμένα με βρίσκει σύμφωνο το να υπάρξει αντίδραση γύρω από την αγορά των πετρελαιοειδών, γιατί υπάρχουν στοιχεία κακής λειτουργίας του ανταγωνισμού που πρέπει να ερευνήσει η αρμόδια Επιτροπή, αλλά τα περί καρτέλ πρατηριούχων είναι φανταστικά», σχολιάζει ο κ. Δ. Μακρυβέλιος, μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας. Ανάλογη άποψη εκφράζει και ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ κ. Κ. Τσέκερης: «Οι τιμές είναι θέμα διυλιστηρίων και εταιριών, όχι των πρατηριούχων».
Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα που πολίτες επιχειρούν να προωθήσουν ένα αίτημά τους μέσω αλυσίδας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (chain letter). Είχε προηγηθεί στα μέσα Φεβρουαρίου η μαζική αποστολή e-mail τα οποία ζητούσαν να λειτουργεί το μετρό της Αθήνας ολόκληρο το 24ωρο κάθε Παρασκευή και Σάββατο.
Εν τω μεταξύ, νέα αύξηση στις τιμές των καυσίμων, για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα, προκύπτει από τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ διεθνώς οι τιμές έπεσαν κάτω από τα 59 δολάρια.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης ανέβηκε άλλα δύο λεπτά την τελευταία εβδομάδα και διαμορφώνεται στα 96,4 λεπτά. Σωρευτικά τον τελευταίο ενάμιση μήνα η βενζίνη αυξήθηκε κατά 8,1 λεπτά το λίτρο. Σε δεκαπέντε νομούς της χώρας η μέση τιμή υπερβαίνει το ένα ευρώ και φθάνει, στη Θεσπρωτία, μέχρι 1,054 ευρώ.
Το ντίζελ θέρμανσης ακρίβυνε επίσης και διαμορφώνεται στα 55,2 λεπτά (για μικρές παραγγελίες, κάτω από 1.000 λίτρα) από 54,9, και στην Αττική στα 54,9 από 54,6.
(Δημοσιεύθηκε στον «Ελεύθερο Τύπο» στις 13 Μαρτίου 2007. Ο τίτλος δεν είναι δικός μου, αλλά του συντάκτη ύλης που επιμελήθηκε το κείμενο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου