17.5.07

7η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Αθήνας: Για (εμάς) τους κοινούς θνητούς

Η φετινή Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας φιλοξενεί στα 53.000 τετραγωνικά μέτρα της τα μεγαλύτερα και πλουσιότερα σε νέα μοντέλα περίπτερα των τελευταίων ετών. Αν αθροίσουμε: (α) μοντέλα «του κουτιού», που παρουσιάστηκαν σε επίσημη «πρώτη» στην ελληνική αγορά και σύντομα θα αρχίσει η διάθεσή τους (π.χ. Fiat Bravo), (β) καινούργιες εκδόσεις προϋπαρχόντων μοντέλων (π.χ. Opel Corsa OPC), (γ) μοντέλα που υπέστησαν facelift (π.χ. Ford C Max), το σύνολο ξεπερνά τα 60. «Χαράς Ευαγγελία», λοιπόν, για όλους τους λάτρεις των τεσσάρων τροχών, ανεξαρτήτως ηλικίας, οδηγικών προτιμήσεων, οικογενειακής κατάστασης, οικονομικού επιπέδου κ.λπ.

Οι «προσγειωμένοι», που αναζητούν ένα εργαλείο για τις μετακινήσεις τους χωρίς να ενδιαφέρονται για «τρελά» γκάζια ή υπερβολικά λούσα, θα βρουν πολλές αξιόλογες προτάσεις να λούζονται από το εκτυφλωτικό φως των προβολέων της έκθεσης. Δείτε τι τράβηξε το βλέμμα μας:

Το Opel Astra που απέκτησε «ουρά» (κατά κόσμον, Opel Astra Sedan). Τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα ίσως να μην είναι ό,τι ωραιότερο έχω δει, αλλά ταιριάζουν με τη γραμμή του αυτοκίνητου. Το πορτ μπαγκάζ των 500 λίτρων και οι αυξημένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες θα αποτελέσουν τη χαρά του οικογενειάρχη. Η βασική έκδοση -1,4 λίτρα- συνοδεύεται από τον γνωστό κινητήρα των 90 ίππων, ενώ θα πωλείται και με καινούργιο μοτέρ 1,8 λίτρων και 140 ίππων.

Το Nissan Tiida, το ολόφρεσκο μικρομεσαίο της ιαπωνικής φίρμας που θα διατίθεται στη χώρα μας από τον επόμενο μήνα σε 4θυρες και 5θυρες εκδόσεις με κινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων, οι οποίοι αποδίδουν αντιστοίχως 110 και 126 άλογα. Σχεδιαστικά συνεχίζει την επέλαση των ακμών, που ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια με το Primera και η οποία σηματοδότησε τη ρίξη με τις καμπύλες του παρελθόντος (λέγε με Almera). Για να είμαι ειλικρινής, δεν ξετρελάθηκα.

Το Fiat Bravo και το Fiat Linea, με τα οποία η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ηχηρό «παρών» στη μεσαία κατηγορία. Το πρώτο είναι η hatchback πρόταση της Fiat. Θα διατίθεται με 16βάλβιδο κινητήρα 1.400 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 90 ίππους, αλλά και με δύο βενζινοκινητήρες turbo της ίδιας χωρητικότητας και απόδοσης 120 και 150 ίππων. Μου άρεσαν (από έξω προς τα μέσα) τα μπροστινά φώτα, που θυμίζουν Aston Martin, το προσεγμένο και από καλής ποιότητας υλικά ταμπλό και οι πολύ ικανοποιητικοί -για τα δεδομένα της κατηγορίας- εσωτερικοί χώροι (με τον ύψους 2,02 μέτρων κολλητό μου άνετα βολεμένο στη θέση του οδηγού, εγώ χωρούσα κανονικά στο πίσω κάθισμα, κάνοντας την παραχώρηση να ακουμπάνε τα γόνατά μου στην πλάτη του καθίσματος). Ρωτήσαμε και μάθαμε ότι έρχεται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο. Το δεύτερο είναι η sedan απάντηση στον ανταγωνισμό (βλ. Toyota Corolla, Ford Focus κ.λπ.) και έρχεται με δύο κινητήρες: έναν 8βάλβιδο 1.400άρι ο οποίος «βγάζει» 77 άλογα και έναν 16βάλβιδο 1.400άρι turbo που αποδίδει 120 άλογα.

Το μωρό της Renault, το Twingo, που μεγάλωσε, καθώς δανείστηκε το πάτωμα του Clio II, και ομόρφυνε, προσαρμοζόμενο στη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Γαλλίδας μαμάς του. Ύστερα από 14 χρόνια, η πλήρης ανανέωση ήταν επιβεβλημένη και έγινε πράξη. Το «κλου» είναι η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,2 λίτρων με τους 100 ίππους.



Το Skoda Fabia, που άλλαξε ριζικά, εσωτερικά και εξωτερικά, και οσονούπω δίνει ραντεβού με υποψήφιους αγοραστές στις αντιπροσωπείες. Η μουρίτσα είναι γνώριμη, χάρη στο πρόσφατο Roomster. Θα το βρείτε στα 1.200, 1.400 και 1.600 κυβικά με 70, 86 και 105 άλογα αντιστοίχως. Μία καθ' όλα τίμια πρόταση, κατά τη γνώμη μου.

Το Ηyundai i30, το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο μοντέλο των Κορεατών, που καταφθάνει τον Ιούνιο με δύο ισχυρά μοτέρ 1,4 και 1,6 λίτρων (αποδίδουν το πρώτο 109, το δεύτερο 122 άλογα) και αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας αγοραστών. Μοιάζει πολύ στο Kia C'eed ή είναι η ιδέα μου; Όπως και να 'χει, η σχεδίασή του είναι κομψή, πλην όμως αδιάφορη.

Αν δεν χορτάσατε, μην απογοητεύεστε! Περισσότερο υλικό από την 7η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας σε προσεχές post.

6 σχόλια:

zouri1 είπε...

συνηθίζεται,να βαζουμε και καμμια φωτογραφια γυναικων.Τι τις εχουν εκει με τα μινι.

N.Ago είπε...

Αυτό λέω κι εγέ, υπουργέ μου.
Μόνο εγώ θα κάνω τα …βαριά και ανθυγιεινά;

N.Ago είπε...

υ.γ. Εγώ*

Μάριος Ροζάκος είπε...

@ Zouri, N.Ago:
Τα μοντέλα (με τα μίνι) που παρουσιάζουν τα (τετράτροχα) μοντέλα είναι ένα ξεχωριστό (μεγάλο) θέμα, το οποίο δυστυχώς δεν κατάφερα να αποτυπώσω με το φωτογραφικό φακό μου όσο θα ήθελα, διότι με πρόδωσε η μπαταρία.

Για την ακρίβεια, υπήρχαν μοντέλα και των δύο ειδών που ήθελα να φωτογραφήσω, αλλά δεν ήταν εφικτό λόγω αυτής της «εσχάτης προδοσίας» (ας πρόσεχα, να την είχα φορτίσει!). Ωστόσο, κάτι θα κάνω για την περίπτωσή σας πολύ σύντομα!

Blogger :) είπε...

Μοντέλες:

http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo9_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo6_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo8_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo4_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo1_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo3_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo5_large.jpg
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/News/Ekthesi/Eidika_Themata/montelo2_large.jpg
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14755&type=image
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14750&type=image
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14754&type=image
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14751&type=image
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14711&type=image
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14748&type=image
http://www.4troxoi.gr/common/php/image.php?id=14709&type=image
http://img180.imageshack.us/img180/3842/002yt8.jpg
http://www.invisionplus.net/forums/uploads/lanciaclub/post-13-1178920602.jpg
http://www.invisionplus.net/forums/uploads/lanciaclub/post-13-1178920891.jpg

Μάριος Ροζάκος είπε...

@ blogger :)
Συγχαρητήρια για την ενδελεχή έρευνα! Το απάνθισμα γοητευτικών θηλυκών παρουσιών της έκθεσης το οποίο δημιούργησες είναι εξαιρετικό. Zouri, N.Ago, δείτε το οπωσδήποτε!